Simpangse Soos november 2017

Persoonlijke beoordeling: Geen

Zo, de laatste Simpangse soos, onder die benaming is het ooit begonnen. Ho,ho niet denken dat het afgelopen is, ik bedoel de laatste Simpang soos, van het jaar 2017 is geweest. U ziet het ik gebruik ook gemakkelijk Simpang soos in plaats van Simpangse.
Het is een druk weekend geweest voor de Adindaband, het weekend van 25/26 november.  Twee dagen opgetreden, eerst op een feestje van Joan Scipio en de volgende dag voor de soos. Het feest van Joan is een heel goed initiatief, want Joan heeft zich ten doel gesteld: als ik een feest geef dan gaat de opbrengst naar de stichting Adinda, het project ” Vergeten Indische mensen” in Indonesië.
Ik weet niet of het project zo heet, maar voor de meesten van ons is het duidelijk. Het was een gezellig huiskamerfeest daar in de Plint, met bekende liedjes, waarop een eigen tekst was gemaakt. O ja de organisatie van Joan heet LOH een afkorting van Laat Ons Helpen.
De volgende dag, zondag, moest de Adindaband weer aantreden, hard werken voor de belegen band, qua leeftijd dan.  Het is allemaal goed gegaan, de opkomst was deze keer zo zo. Het was niet al te druk omdat voorspelt was dat het zou hagelen e.d. in midden Nederland en daarboven.
Er stonden weer allerlei lekkere hapjes op de biljarttafel, de twee mannen achter de bar stonden ons weer op te wachten met kwinkslagen en pesterijen. De bandleden druppelden binnen en ook de gasten. Hartelijke begroetingen en drie kussen en omhelzingen, echt een vrolijk en blij gedoe.
Rob Kuyt , de drummer, was ook present na een vakantie in Indonesië. Je kon het goed merken, in de pauze, regelmatig Indonesische liederen.  Indonesië het land  dat ons altijd weer opnieuw betovert en in zijn ban heeft. Ook weer niet zo gek, het is ons geboorteland, daar heb je je jeugd doorgebracht.
We hebben ook nog even stil gestaan bij het feit dat broer Win Monoarfa is overleden, een regelmatige bezoeker van de evenementen van Adinda, hij was ook een broer van Noortje Ong. Broer Win, voor zijn vrienden Winny , heeft ook nog bij The Hot Jumpers gespeeld, in de beginjaren van die roemruchte band. We wensen Broer Win toe, dat hij zijn rust gevonden heeft  en dat hij nu weer herenigd is met zijn vrouw.
Zoals gewoonlijk was de sfeer weer geweldig, een vrolijke interactie tussen de Adindaband en de bezoekers. Echt hartverwarmend. En ook wat je bijna bij geen één Indisch feest vindt, dat muzikanten uit de zaal een potje mogen en kunnen meespelen en een lied zingen.  We hebben het dit keer een beetje geconcentreerd in het laatste half uur van de middag.
Ook uniek, was een optreden, van Indische jazzmuzikanten. Nancy Kooymans & Richard Pattiselanno  zijn bezig de Indische jazz te promoten, en dat deden ze heel geweldig, met eigen gemaakte nummers. Een Indische jazz cd uitbrengen is hun plan maar omdat een cd maken veel geld kost (denk aan de belasting, de Buma, de muzikanten, de studio e.d.) zijn ze bezig aan een Crowdfunding project om geld in te zamelen en ik weet zeker dat het een pracht cd wordt.
Vele bezoekers van de Soos hebben spontaan bijgedragen.
Al gauw was het kwart voor zes en dus tijd om te stoppen. Weer cium cium en omhelzingen en goede dingen elkaar toewensend  voor het einde van dit jaar. De volgende soos is op 7 januari en weer bij Heuvelhonk in Leidschendam.
Ik ga aan mijn sinterklaasfeest beginnen. Tot ziens allemaal stap het jaar 2017 gezond uit dan begin je ook gezond aan het nieuwe jaar 2018. Tot ziens in 2018 en Vaya Con Dios.
Tawon Cèrèwèt

Opm redactie: Inmiddels is het crowdfundingproject van Nancy & Richard geslaagd en is hun wens om een Indo jazz CD te maken in vervulling gegaan. Meerdere berichten volgen nog.